Followers

Friday, October 1, 2010

Aging Ain't for Sissies!

It seems strange to me, sometimes to realize that I am actually 66 years old.  Some mornings I look in the mirror and say, "Who is that person and what has she done with the REAL Eva?? 

The real Me doesn't have those wrinkles around her eyes,  The real me doesn't weigh a pound over 135.  The real me can run up those steps, toes touching every other tread.  The real me can swim 55 laps around the pool, and emerge, barely breathing hard and sporting not a single goose bump.  The real me can dance up a storm all evening and still get up the next day, none the worse for wear!

At least that was the real me....WTF?  When did it all go down hill?   Age is an insidious culprit:  he sneaks up on you during the night, settling in with a little more baggage daily, weekly, over a period of time.  Until you become a lesser, yet larger, version  of your former self.  (I think age must be a "he;"  a "she" would never be so unkind to another!")

If you're smart, you lie in wait with a weapon under your pillow to ambush him, instead of the reverse.  You fight that usurper, tooth and nail, with every ounce of strengh in you.  That's my theory, anyway.  Hey, you young 'uns out there...test it out and see how it works, will ya'?

In the meantime, if you didn't fight the valiant fight--


You know you're getting old when .....


You wake up, looking like your driver's license picture.

It takes two tries to get up from the couch.

Your idea of a night out is sitting on the patio.

Happy hour is a nap.

When you step off a curb and look down one more time to make sure that the street is still there.

Your idea of weight lifting is standing up.

It takes longer to rest than it did to get tired.

Your memory is shorter and your complaining is longer.

The pharmacist has become you new best friend.

It takes twice as long to look half as good!



Blogger Templates
Blogger Templates

25 comments:

Everyday Goddess said...

Shit. I'm ancient. I need my hot water bottle and a good nap now.

DJan said...

Being old is definitly not for the faint of heart. But it sure beats the alternative! I'm looking at 68 right around the corner, I know whereof you speak.

glnroz said...

i feel like the "poster child" for old and wore out, this morning,, lol

Heidi said...

Loved your 'you know you're old if' list - too cute! My favorite was the memory getting shorter and complaining longer.

Thanks for stoppping by to say "Hi"
at Wonder Woman Wannabe today!

Cheers!
~h

ps - you're blog header is very fun!

Gaston Studio said...

I'll be 69 in December and I'm very well acquauinted with your "list" as I can relate to all of them, lol.

Jen said...

There are things in live that we have choices of......getting older is not one!!! Good one, Eva.....that list,[sorry to say]is right on!!

David Waters said...

Love this post....In my mind Im still 21, handsome, wrinkle free, head full of hair, and energy to spare....but then reality sets in, like this morn when my back hurt trying to get out of bed...lol

Reeni said...

It takes me two tries to get off the couch now...you're scaring me!!!

natalee said...

OMG.......... I'm definitely nodding my head.. ps the real me isnt over 135 ether.. but the last time I was the real me I was 15..lol.... Oh, and doesn't everyones happy hour include a nap???? lol

MOMSWEB said...

LOOOOVED this! I'm in my peri-menopause season and sooo looking forward to menopause. So far, I'm embracing aging, yet after reading this post...hmmm...LOL!
Glad I found your blog!

Steadfast Ahoy! said...

61 and counting here. After reading your latest post, I have to say that the whistles last week took at least 15 years off how old I was feeling. Now I am back to reality and wondering if I will live long enough to enjoy a new kitchen, if and when it every becomes a reality.
With you in the fight.
Rosemary

Hanna said...

Hi there. I am your newest follower from the Friday blog hop! Lovely blog!! You can find me at www.bouffeebambini.blogspot.com

lakeviewer said...

Oh yes, sister, yes, indeed!

Claudia said...

think i should start to think about where i will get this weapon getting from which i have to place under my pillow...lol

Brian Miller said...

so i got these to look forward too eh? smiles.

Kristina P. said...

So, what you're saying is that I should bve grateful to be my age of 21? ;)

The Crazy Baby Mama said...

Bette Davis: "Old age aint no place for sissies." She is my hero.

And I love this post.

Carrie and Mike Groff said...

Hello! Stopping by to follow your blog from Boost My Blog Friday :-) Have a wonderful weekend!

Carrie A Groff
http://livingahealthybeachlife.blogspot.com

Blissed-Out Grandma said...

Nope, the real me was never very strong or agile, but she COULD remember names and bring home the right things from the grocery store. Sigh.

Poetic Shutterbug said...

Well, you made my day with the undies post and completely ripped it to shreds with this one :D I can't relate to all of this, unfortunately.

Steven Anthony said...

I started feeling old rght out of the womb...lol

Eva Gallant said...

EverydayGoddess: Get an electric blanket! It's far superior to a hot water bottle for warming up those ancient bones! I love mine!

Glen: I know the feeling!

Jen: I guess DJan has it right when she says it beats the alternative!

Steven: With all you have lived through, it's a miracle you are alive! Hugs!

Joanna Jenkins said...

Happy house is definitely a nap in my book too Eva.
Have a great weekend, jj

Pat said...

I'm feeling like this myself, with my birthday coming up! But we're young on the inside, right?

Michelle Saunderson said...

I am not to retirement age yet, but I know what it feels like to think that you are still young. I wonder how I am middle aged but still feel like I am a teen.